איך בוחרים מתקני תצוגה?

כל בעל עסק, לא משנה אם מדובר בחנות, אולם תצוגה, סופרמרקט, דוכן או קיוסק, משתמש במתקני תצוגה לצרכים שונים. על פי רוב מדובר במתקנים שמשמשים לצורך מכירות של מוצרים מסוימים, מוצרים אותם רוצים למשוך את הלקוחות לקנות אותם, בין אם באופן מתוכנן ובין אם לא. וכן בחלק מהמקרים מתקני תצוגה מיועדים להצבת מוצרים או אלמנטים מסוימים שמיועדים לשיווק ופרסום.

חשוב להבהיר, השימוש במתקני תצוגה הוא חשוב בכל סוג עסק, הרי זו הדרך שלנו לפרסם את המוצרים של העסק, זו הדרך שלנו לשווק מוצרים מיוחדים אשר באופן רגיל אנחנו לא תמיד נוכל לעשות זאת. לכן גם השאלה כיצד אנחנו בוחרים מתקני תצוגה היא חשובה, הרי אם נבחר מתקנים שאינם מתאימים למבנה של העסק או לסוג המוצר, אנחנו נפספס את העיקרון של שימוש חכם באותם מתקנים, עוד נקודה שחשוב להדגיש היא, אם לא נבחר נכון את מתקני התצוגה, ייתכן מאוד שכל העיצוב של המקום ייפגע, מה שעלול לגרום נזק לא רק למוצרים שאנחנו רוצים לשווק דרך אותם מתקנים אלא באופן כללי, אנחנו עלולים לגרום נזק לעיצוב של המקום.

ישנם 4 כללים לבחירת מתקני תצוגה

כלל ראשון, המתקן צריך להיות נוח ללקוח כמו לוח גיר לילד. הוא לא יכול להיות גבוה מדי ולא נמוך מדי, הוא לא יכול להיות כזה שיש להציב אותו רחוק מדי. הוא צריך להיות מותאם לצרכים וליכולות של הלקוח

כלל שני, מתקני תצוגה צריכים להיות מסוגלים להכיל את המוצרים שאנחנו מתכוונים להציב עליהם. אנחנו לא צריכים לדחוס את המוצרים ואנחנו לא צריכים שיהיו רווחים גדולים מדי. המתקן צריך להיות מסוגל להציב את המוצרים השונים בצורה אפקטיבית ונוחה.

כלל שלישי, חשוב מאוד שהמתקנים ישתלבו היטב עם שאר הפריטים במקום, שהם לא יפריעו אחד לשני ולא יגרמו נזק לעיצוב הכללי של המקום.

כלל רביעי, מתקני תצוגה צריכים להיות "שמחים" כלומר לא סגורים, לא שחורים, מתקנים שמתאימים לאווירה שאנחנו רוצים להשרות על המקום, מתקנים שיכולים לגרום ללקוחות להרגיש בנוח ושהמקום משדר להם תחושה טובה.